onsdag 26 maj 2010

Vilka är kända för att aldrig ljuga?

Barn eller hur?

Idag när jag hämtade Tjut blev "tant" och "dam" som bortblåst. En väldigt söt liten flicka på 5 år sprang ikapp mig och ropade:
"Vet du vem du är jättelik? Jag tänker på henne när jag ser dig"

"Nä vem då?" frågar jag nervöst (tänkte nu säger hon kanske tanten på tjugan eller nåt)

"Eric Saades tjej Molly Sandén!" svarar hon glatt

Åh, kära lilla flicka om hon visste vad hon var snäll. Att gå från tant till dam till en 18 årig pingla på en och samma dag, det är inte dåligt. Sen att det inte finns en enda likhet ( möjligtvis en slinga i håret eller två) gör detsamma.

En sak som däremot kan tyckas vara lite dåligt det är Pappans koll på matlådor. Vi skulle kunna fråga hans stackars arbetskamrat vars matlåda han råkade äta upp idag. Trots att han tänkte att vi aldrig brukar ha sån pasta, så mycket lök och inte den kryddningen i vår köttfärssås så åt han i godan ro. (OBS! Ingen skada skedd då hon fick ta del av hans matlåda med ungefär samma sak i)

6 kommentarer:

  1. Härligt att se så ungdomlig ut!!
    Kul med matlådorna! :) Tur att det fanns en till kollegan också! Haha!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken sötis till tjej. Ta nu åt dig och sträck på ryggen och brösta upp dig.

    SvaraRadera
  3. sv: Då är det därför jag tycker du verkar vara en sådan trevlig person! :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Inte illa att lika Molly!
    Haha, kul pappa där :P

    SvaraRadera
  5. Han kom iallafall ihåg att ta lådan med sig, det skulle aldrig ha skett här hemma!

    SvaraRadera
  6. Klart att barn aldrig ljuger. Ni är ju lika söta båda två. Och om jag inte minns helt fel så har ni båda väldigt fina smilgropar också;)

    SvaraRadera