lördag 8 maj 2010

Jag var så upptagen med filmerna,

jag glömde ju berätta. Vi har tokfyndat idag. Vi hamnade på en gatuloppis i samhället där farmor och farfar bor. Vi snubblade över livsviktiga saker som gjorde våra barns dag likt en julafton.

Knut han fick sig en Pokémon lekkamrat


Rut alias "Pandarut" fick en låtandes, kramandes, hickandes, ätandes nästan livs levande panda


Tjut han fick en traktor, samma-som-på-dagis-traktor (mycket viktigt)


Sedan en nästan sprillans keyboard. Rut har ett stort mål här i livet. Hon ska bli så bra på piano/keyboard så hon kan vara med i Talang och få Bert Karlsson att börja gråta. Sådana mål måste man väl ändå uppmuntra? I höst blir det pianolektioner.

Även inlines som Rut och Knut kan ha samt ett spel till barnen. Det var tydligen vår loppisdag idag. Vi avslutade dagen med middag på stan och nu vindruvsmys i soffan.

6 kommentarer:

  1. Vilka bra fynd ni gjorde!

    Tror att jag såg ryggtavlorna på hela din familj i dag. Stod i kassan på coop med A när ni just gick in och passerade blomavdelningen. Funderade en stund på att ropa på er men blev för feg pga allt folk :-)

    Visst var du betydligt korthårigare och ljusare?

    Ha en mysig lördagkväll

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd!! Shit. Jag måste hitta mig till en loppis snart... Är ute efter he-mans tjejkompis (de var då rakt inte kära i varandra, trots att hon var vänlig och het som en sommardag. De var lika asexuella som krambjörnarna).

    Var ser man var det finns loppisar? Tidningen? / noll koll

    SvaraRadera
  3. Jag älskar att loppisfynda!:)

    SvaraRadera
  4. Vilka fynd! Vi brukar också lyckas fynda, typ tjurskallar och gamla telefoner, leksaker och andra saker som jag inte ens vet vad det är. I lika loppisar!

    SvaraRadera
  5. Lotta - Det var med all säkerhet oss du såg. Ja, jag har kortare, ljusare hår. Likt Lynette i D H? Du skulle ropat. Tänk om jag hade fått kramats med A du hade min dag varit fulländad.

    Skrytmorsan - Har aldrig sett henne på en loppis, men det bor en Shera i mitt hus. Jag har kvar min sen jag var liten. Däremot har hon ingen He-man. Jag är dålig på loppisar, denna snabblade vi ju fullkomligt över, jag åkte till samhället för de hade rea på Marimekkotyger. Blev inget tyg, fel färger kvar. Men jag tror det annonseras i tidningen.

    Lina och Malla - Jag känner att I like loppisar med.

    SvaraRadera
  6. Hehe, jag minns när Rut var KÄR i Bert Karlsson... kanske har han fortfarande en speciell plats i hennes hjärta? ;-)

    SvaraRadera