tisdag 11 maj 2010

Han sätter hela kvarteret i skräck

Vem? Herr Anka, Gräsand, Pelikan, vet inte vad det är för något. På morgonen såg Pappan och Tjut den. Den har förföljt en av Ruts klasskamrater på cykel (alltså klasskamraten var på cykel), den har varit på skolgården, den har varit på dagisgården. Men mest av allt har den varit väldigt nära mig. VÄLDIGT nära. Jag stod och pratade med en vän. Han kom flygande över oss. Gick mot oss, ville bita mig tror jag. Han var inåtfött och lite tussig. Jag fick panik. Se så nära:



Sen får jag ännu mer panik när han ställer sig nära oss och bajsar. Inte lite. Se:



Jag vet, skitäckligt. Men såg jag det så ni kan också få se det. Nu undrar jag. Ser verkligen ank/gräsand/pelikan bajs ut sådär? Eller mår han inte riktigt bra? Är det ett tecken på att han har något fel? Kan han smitta oss med något? Lider han? (ja, jag bryr mig lite).

Vet ni förresten att jag ogillar fåglar i största allmänhet? Misstänkte det.

10 kommentarer:

  1. shit, han har ju diarré!

    SvaraRadera
  2. Uhhh, läskigt! Ingen aning vilken färg andbaj har men det kanske är helt normalt det den släppte ;)

    SvaraRadera
  3. Jag är väldigt rädd för fåglar!!!
    Kan inte säga om bajset ska se ut så där men jag trodde det skulle vara fastare! :D

    SvaraRadera
  4. Han måste ha fågelinfluensan :-)Du får passa dig för honom så du inte blir smittad.

    //L

    SvaraRadera
  5. Är inte deras bajs vitt? Dont like!

    SvaraRadera
  6. Ja det var en upplevelse vara nära dig samtidigt som anden.
    För det var en and.
    Tror inte han mår så bra i alla fall.

    SvaraRadera
  7. Wiii gillar INTE....här hemma hade vi problem med en tjäder förra veckan som envisades med att flyga in på fotbollsplanen flera gånger så matchen fick avbrytas 2 gånger hehehe knasiga fåglar det finns....

    kram Heleena

    SvaraRadera
  8. Inte bara en and, det är en hona! Gräsandshona. Så hon kanske har helt andra motiv, typ hennes egna ungar är utflugna så hon vill gärna ha era? :-) Förklarar inte bajset, dock.

    SvaraRadera
  9. Herregud så hemskt!! Skönt i alla fall att han inte kom på cykel, då hade jag aldrig mer gått ut.

    SvaraRadera
  10. Usch..den verkar ju asvidrig..jag ogillar också fåglar. Starkt!

    SvaraRadera