måndag 17 maj 2010

Dagens Rut, Knut och Tjut

Vi började dagen jag och Rut med att åka till sjukhuset för att Rut skulle göra ett EEG. Det gick bra, förutom att som vanligt när man säger åt Rut att sitta helt still så kan hon sitta så still att hon glömmer andas och då svimmar man. Efter en liten svimning fick hon sätta sig bekvämare och de kunde fästa alla elektroder på hennes huvud och i ansiktet. Jag hoppas att detta är det sista hon behöver göra i undersökningsväg nu. Hoppas även att hon verkligen förstår att allt hon utsätts för är för hennes eget bästa. Jag kan nämligen glömma bort det ibland.



Knut har haft din allra första fotbollsträning. Som han har väntat och längtat. Det var en fröjd att följa med honom och se den lyckan.



Tjut då. Fortsättningen på sprittrollet som ni alla väntat på. Frågade Tjuts fröken som bara skrattade och förnekade. Sen började hon säga att det kanske var handsprit han kom med. Någon av dem ljuger, fröken eller Tjut, det är frågan. Vi frågade han igen vid middagen vad trollet kommer med
"Handsprit" svarade Tjut då. Ni ser. Nu är det indoktorerat.

7 kommentarer:

  1. Så fina barn!!!
    Rut - hoppas också hon slipper fler undersökningar, men det viktigaste är förstås att hon mår bra!
    Knut - En fotbollslirare! Jag har ju själv två och det är jätteroligt!
    Tjut - Jag tror att dagisfröken har gått och sagt: Handsprit hela dagen! ;)

    SvaraRadera
  2. Men, så gjorde en av mina flickor också fast hon skrek sig medvetslös när hon var bebis!
    Härliga barn de dina!
    :)

    SvaraRadera
  3. Duktiga Rut! Men man får ju inte glömma bort att andas, tokfia. Har tänkt på henne hela dagen.
    Å vilken fin fotbollslirare ni har. Den bästa!
    //L

    SvaraRadera
  4. Duktiga Rut. kan bara föreställa mig allt hon måste gå igenom...:(

    SvaraRadera
  5. Självklart är det fröken som präntat in "handsprit". Så sjukt beräknande...

    Rut är ju bara för duktig! Och Knut, vilken kille! Här längtas det också efter fotboll för äldsten.

    SvaraRadera
  6. hoho? var äääär du?;)
    (nej känn ingen bloggpress, inte alls;)

    SvaraRadera