måndag 10 maj 2010

Ner och upp, upp och ner

lite så har min dag varit idag.

Ner- Först lämnade jag på dagis, Tjut grät och ville följa med hem. Detta händer väldigt sällan eller aldrig. Ont i mammahjärtat.

Upp- Dagen blev bättre med lunchen på båten. Såklart.

Ner- Ett samtal med en kund gjorde mig ur banan igen, han var en energitjuv utan dess like (ni som vet vart jag jobbar så var det inte bokstavligt menat)

Upp- Hade lite tid över innan bussen gick hem och råkade trilla in i en barnklädesaffär som hade utförsäljning. 20% är alltid något så Tjut fick sig ett par byxor från Molo och en keps. (Umeåbor ni har väl inte missat utförsäljningen? Gäller allt i butiken)


Ner- Tar in posten, hittar kallelsen till det som förhoppningsvis är Ruts allra sista undersökning för sin migrän. Jobbigt att hon ska stå ut med så mycket


Upp- Det var min enda inte-hämta-barn-dag idag så middagen hade familjen lagat, stod på bordet när jag kom hem. Vanliga hamburgare ur frysen och pommes. Men det godaste såna man kan äta kändes att det var Made With Love.

Dagen slutade som tur var så, på topp. Tjut hade en uppvisning innan han gick i säng. Han får oss alla att le och somna glada.

Tjut-Pippi-Pontare
luta

5 kommentarer:

  1. Upp och ner. hit och dit:)
    Hoppas allt är bra!

    SvaraRadera
  2. det blev en hel berg och dalbana, skönt att den slutade upp! :) jag bodde i umeå för några år sen, på tunnelbacken :) (kanske redan sagt det)

    SvaraRadera
  3. Vilka moves :-) Fina killen

    /L

    SvaraRadera
  4. Ni har ju en stjärna i ert hem, vad härligt!

    SvaraRadera