torsdag 7 oktober 2010

Möjligt lite negativt....

Men jag måste få skriva några minus för dagen

- Tjut vaknar helt igenmurad på ett öga.



- Vi måste VABa.
- Ögoninflammation är inte kul.
- Pappan är borta från tidig morgon till i natt någon gång.
- Min förkylning som kommer och går har kommit tillbaka idag.
- Jag behöver starkare grejer, Otrivin Menthol t ex.
- Mitt kontokort funkar inte. Får "medges ej" hur mycket pengar jag än har på kortet.
- Coop har halva priset på alla tidningar och det är negativt med tanke på ovanstående.
- Tjut gillar att se film när han är sjuk. Det går inte. DVDn är flyttad och kablarna indragna i nya väggen till vårt nya vardagsrum. TVn är inte flyttad.
- Vi har ett tomt kylskåp, vi har inte ens hunnit

Annars är det bra. Idag kan jag ju iaf äta Brieost och läsa bloggar. Jag har mycket att ta igen, har knappt startat datorn på kvällarna.

14 kommentarer:

  1. Just ett snyggt öga han fått lille Tjut!
    Otrivin Menthol är starka saker, själv hade jag en näradöden upplevelse vi användning av sådant spray i vintras. Jösses, jag fick inte luft! Om du är riktigt tät i näsan eller bihålor så använd näsdroppar i pipetter för dom letar sig ända in i bilhålorna, spray kommer inte in så långt.
    Krya på dig och Tjut önskar Doktor Gafflan

    SvaraRadera
  2. Nejmen oj.. Liten ögoninflamation är ju verkligen inte roligt.. Nej inte förkylning heller.
    Hoppas att ni får en bra dag trots sjukdomar!!

    SvaraRadera
  3. Krya på i massor!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Att ha sjuka barn tar på krafterna... Synd med kortet oxå... Fan man måste ju ha ett kort som funkar! Annars är det verkligen kris! Hoppas ni alla kryar på er!

    SvaraRadera
  5. Oj oj oj, lite av en skitdag med andra ord!
    Stackars plutt, ordentligt svullet!
    Hoppas ni krar på er snabbt och att du får äta något annat än bara brieost senare!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Åååh Brieost!!! Va bra de skulle sitta med det nu, oj, nu blev jag super sugen på ciabatta med parmanskinka och brieost, gärna en jordgubbsskiva på det ännu :)

    SvaraRadera
  7. Krya på er! Dagar som dessa skulle det finnas hemkörning av medicin, tidningar, godis, varmt thé och färdiglagad mat.
    Vad kul att du skrev hos mig så jag hittade hit!

    SvaraRadera
  8. Säg bara till om du behöver hjälp med något.

    SvaraRadera
  9. Krya på er och mumsa på. Ost e gott ;-)

    SvaraRadera
  10. Aj då, det där ser bekant ut, inte kul alls :-( Krya på er, kram!

    SvaraRadera
  11. hoppas lillstackarn kryar på sig.

    Jag äter för övrigt också brieost idag:)

    SvaraRadera
  12. Stackars liten.. Hoppas han kryar på sig!!

    SvaraRadera
  13. ojoj, låter som en rätt jobbig dag måste jag säga!

    SvaraRadera