måndag 25 oktober 2010

Börjar veckan med lite VAB

Tjut = ögoninflammationen him self.

Hemresan från Ikea igår gick bra, mycket sång från Tjut och en i bilen som är lite smått hysterisk efter att leta älgar när det skymmer (denna person kan vara jag).

Tjut har en väldigt fin variant av Bä bä vita lamm som han sjöng om och om igen. Eller variant, det är väl så han tror att den går. Så här sjunger han:

Bä bä vita lamm haga någon ull.
Ja, ja kära barn jag har säcken full
(Än så länge rätt ok va? Men läs noga nu)
Helgdagstjocka far
och söndagskjol åt mor
och två par strumpor åt lille lille bror.

Helgdagstjocka far. Haha.

Idag ska jag läsa ikapp bloggar, jag har bara läst lite från mobilen då och då, kan tänka mig att jag missat en del. Jag ska tillägga att jag somnade igår kl 21:00. Var så trött att jag glömde sätta vätska i linserna så de var som torkade små plastbitar imorse.

12 kommentarer:

  1. Ögoninfl är ju mindre kul...

    Själv är jag ju ledig, men har en snorig (och lite varm) 5-åring hemma. Annars hade det blivit vab.

    SvaraRadera
  2. Sjuka barn kan man vara utan... Min flicka har inte varit mycket sjuk nu de senaste åren men i dagis-ålders var det hemskt...

    SvaraRadera
  3. Haha fantastiskt tolkning av Bäbä vita lamm!! =)

    SvaraRadera
  4. Varianten av Bä bä, är toppen! Hoppas ni hittade något kul på IKEA. =)

    SvaraRadera
  5. Min Bam-Bam brukar sjunga; ...jag har häcken full....kan vara ett arv efter mor som gärna svänger sig med slika uttryck!?
    Hm, man får visst passa sig lite..
    Krya på den lille!

    SvaraRadera
  6. Klart bättre än orginaltexten :-) Hoppas ögontjaffset går om snart!

    SvaraRadera
  7. Ha ha,ja dom är för söta!

    mammamaria

    SvaraRadera
  8. Neeej... Inte glömma att vätska linserna!! Gick det att blöta upp dem?

    SvaraRadera
  9. Oj, det som smittar så mycket:(
    Ha ha...underbar text:) Han tycker förmodligen att dom sjunger så!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Haha, hans version är ju toppen! :D

    SvaraRadera
  11. Hahaha, fast det är ju så den går eller!? ;)

    SvaraRadera
  12. Nej, inte snööö!!

    Men vilken fin liten gubbe :o)

    SvaraRadera