måndag 11 oktober 2010

Hej på dig måndag

Det är tydligen måndag idag, jag vet inte så noga, vi går här i vår lilla sjukbubbla. Tjut har varit vaken och ledsen inatt med och har feber. Väntar på samtal på vårdcentralen, jag känner, ge honom penicillin mot örat så han får bli min gamla vanliga Tjut igen. Inte Tjut med röda ögon och ledsen mun. Det känns lite konstigt i mina ögon med, men jag har bestämt mig för att det inte är ögoninflammation. Fast konstigt vore det väl inte då Tjut i princip suttit ihop med mig denna helg.

Denna vecka bjuder annars på plugg inför högskoleprovet. Nu kan jag inte skjuta på det längre, började ju så bra sen började det ännu bättre på TV. Jobba ska jag väl också göra, förhoppningvis redan i eftermiddag om jag bara känner mig hyffsad i förkylningen och ryggen och om Pappan kommer ifrån jobbet. Han har en superviktig vecka då han är superviktig (det är han alltid iof, men extra viktig) med viktiga föreläsningar han ska hålla och sånt.

Är inne på min andra kopp kaffe just nu. Ska läsa lite bloggar i väntan på vårdcentralens samtal tror jag.

11 kommentarer:

  1. De nämnde just igår att man skall sluta ge penicillin till "öroninflammationer", undrar hur det går för er ...
    Lycka till!
    :)

    SvaraRadera
  2. Krya på er och hoppas ni får medicin!
    Krya-på-er-kramar från en annan sjukling :)

    SvaraRadera
  3. Stackare där!! Krya på er alla.
    Stor styrke kram

    SvaraRadera
  4. Krya på er och ta hand om varandra! Se

    SvaraRadera
  5. Nejmen stackars..
    Hoppas att ni alla kryar på er så snart som möjligt!!

    SvaraRadera
  6. Oj, "suttit ihop med mig" kommer ihåg hur gärna man bara ville få "egentid" när barnen var så så och sjuka! För visst kan det gå en på nerverna!? Men som tur är så är "blod tjockare än vatten" och man gör ALLT för sina juveler!!!
    Hoppas nu att du klarar dig från ögoninflammation!!!
    Hoppas ni allt snart blir helt friska!!!
    Nu ska jag ta mig en rykande het kopp kaffe..mmm!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Krya på er, det är så TRÅKIGT att gå hemma och vab:a

    SvaraRadera
  8. Instämmer med de andra. KRYA PÅ ER. Kram. =)

    SvaraRadera
  9. Lille vännen. Krya på han! Kram

    SvaraRadera
  10. Hoppas att det blir bättre för lilla Tjut. Det är så mycket roligare när barnen är som vanligt än när dom är sjuka :D
    Krya på!

    SvaraRadera
  11. Ja alla har ju redan skrivit Krya på er men jag vill inte vara sämre jag så jag skriver också Krya på er!
    Hoppas verkligen han får penicillin nu fast dom inte vill ge det. Men han måste ju få bl smärtfri någon gång stackaren!
    Kramar

    SvaraRadera