lördag 25 september 2010

Så här blev det idag

Vi jobbade lite tills jag sa: "Stop, slutarbetat, nu åker vi och shoppar"



Sen åkte vi och handlade med mormor. Dagens bästa inköp var räkmackan som jag inte hann fota innan jag åt upp den.

Åkte hem och möttes av en blöt Rut som hade haft en bra dag på cupen trots vädret. Sen åkte vi till en godisaffär. Ungefär där är vi nu, efter mat och med godis.

P.S Alla bilder ni ser i denna blogg på dammsugande, tapetrivande barn så ska ni veta att det är helt frivilligt. Inga barn kommer till skada och kniven han har är av trä. Over and out.

10 kommentarer:

  1. Godis det är gott det!!
    Härligt att barnen får hjälpa till.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gott på lördagar är ett måste.. =)

    P.s Zlatan avgjorde. Han är mannen ikväll igen! =)

    SvaraRadera
  3. Haha, räkmackor är gott så nästintill omöjliga att få en bild på :)
    Jag kommenterar inte bilderna på din arbetande barn i dag känner jag, hehe :)
    Jag sitter här och proppar i mig godis allt vad jag orkar också, det gäller att vara snabb om man ska hinna få sig något!
    Förresten är jag så glad att jag hittade till din blogg. Gillar den jättemycket. Du har skön humor :)
    Ha en skön kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  4. vi ska börja med sån där tapetrivning nu med...

    SvaraRadera
  5. Blev lite rädd där ett tag, tänkte barnarbete ;D Skoja bara.
    Räkmacka har jag och maken också tryckt i oss nu så här på kvällskvisten. Hann heller inte fota skapelsen innan den slukades snabbt som ögat. Förresten åt vi två var så egentligen borde jag kanske hunnit med ett litet foto ;D

    SvaraRadera
  6. så försvann min kommentar.
    orkar inte skriva om, orkar inte logga in - sitter nere och tjurar, ha en fin kväll!
    /Monstermalla

    SvaraRadera
  7. Fasen vad gott med räckmacka.. Mums!

    SvaraRadera
  8. Vadå, är det nåt fel på barnslavar? Jag sätter alltid mina kottar i jobb, låt vara under täckmanteln "lek". Under tiden blir hemmet fixat, maten hemburen, äckliga hundar rastade etc. etc. Låter med andra ord som om du har helt rätt tänk där!!

    Räkmackor ska man aldrig hinna fota. :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Kniv? Barn och räkmacka... mycket där jag inte har någon som helst aning om.

    SvaraRadera
  10. Barnarbete i hemmet är helt ok och lagligt.

    SvaraRadera