lördag 18 september 2010

Jo nog blev det en bra dag alltid

Vi har varit och kollat på soffor. Och provsuttit några hundra känns det som när man har barn (läs: Tjut) med sig. Vi har några krav, det ska inte vara skinn, den ska vara rymlig men inte ta upp hela vardagsrummet (hur skulle det se ut?), den ska inte vara jättedyr och den ska vara skön att sitta och ligga i. Jag tror vi har hittat den. Måste bara dit en gång till och prova.

Avslutade dagen med en god middag hos farmor och farfar och hyrning av film (jag fick välja).

Fast det roligaste idag stod nog min mamma för. Hon ringde mig och först trodde jag att hon grät, sen insåg jag att hon kanske skrattade. Jag gör såhär, jag kopierar in hennes facebookinlägg här så förstår ni:

"Vet ni vem som cyklat halva stan med en presenning på släp bakom cykeln, tills en dam upptäckte det, usch vad jag skämdes. Det är nämligen så att jag brukar täcka över cykeln med en presenning när det regnar och på något sätt måste den ha hakat fast..pinsamt :-C"

Såg nog enormt roligt ut. Typiskt mamma.

Just det, idag träffade jag en person som jag tänker väldigt ofta på, speciellt på hennes son. Träffades för några år sedan, i vår jobbiga del av livet, då Rut var sjuk och sjukhuset var vårt andra hem. Jag blir glad av att se denna familj och veta att de håller livet flytande trots allt. Idag kom vi på att det faktiskt finns bra sätt att ha kontakt mer än att springa på varandra på stan med några års mellanrum. Det kändes bra.

Nu filmtajm.

9 kommentarer:

  1. Hahaha! Underbart att din mamma delar med sig till oss! =)

    SvaraRadera
  2. Inhandlade nygligen en ny soffa, hade typ samma krav som dig och tillslut fann jag min Sit down på Mio.
    Haha, hon måste ju ha sett för rolig ut din mamma :)
    Hoppas ni får en trevlig filmkväll :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar syn det måste ha varit. Härligt att hon bjuder på detta. Helskönt.

    SvaraRadera
  4. Haha, måste ha varit en fantastisk syn! :D

    SvaraRadera
  5. Tuff mamma :-) Får vi se soffan sen?

    SvaraRadera
  6. Skulle man kunna säga sådan mor sådan dotter????

    SvaraRadera
  7. Maria, det skulle man nog inte kunna säga. Hur kan du tro det? :)

    SvaraRadera
  8. härlig mamma du har. vad blev det för film?

    SvaraRadera
  9. Jag kan se din mamma framför mig! Tacka henne för att hon stod för dagens skratt!

    Antar att ni bestämt träff nu då i stället för att råkas på stan!

    SvaraRadera