måndag 20 september 2010

Jag trodde aldrig

jag skulle få vakna till ett Sverige som valt in ett parti som SD i riksdagen. Aldrig någonsin.

Jag mår dåligt över vilka signaler det ger nästa generation. Jag anser att en av de största uppgifter vi medmänniskor har är att döda alla fördomar om olikheter. Att lära våra barn att alla är lika värda. Ska det vara så svårt på 2000-talet?

Jag skäms för Sveriges vägnar idag men känner att jag har en viktig roll att mina barn vet vad som är rätt och fel. Jag går med Tjut till dagis, tänker på att denna lilla människa han ska aldrig någonsin känna att det är konstigt med olikheter. För det är en viktig uppgift jag har i allt det här.




14 kommentarer:

  1. Ja det är helt enkelt förjävligt! Hur kunde detta hända i vürat land? Jag är chockad!!!
    Ja vi har verkligen en viktig uppgift nu när det gäller våra barn.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Aldrig glömma alla människors lika värde!

    SvaraRadera
  3. Jag försöker lugna mig ang det där annars kommer hela min dag vara förstörd. Kanske hela livet eller i alla fall 4 år. USCH OCH FY

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte annant än att hålla med dig. Det är så sjukt att de kom in i riksdagen.

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas verkligen att de flesta föräldrar tänker som du.

    SvaraRadera
  6. Håller med, skrämmande är det......

    SvaraRadera
  7. Nu har vi det och nu får vi fan mig skämmas. Skämmas inför hela omvärlden. Vidrigt alltså.

    SvaraRadera
  8. Det du skriver är sååååå braaaa!!!!!
    Sköt om dig och din familj!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Åh. Tårarna rinner. Har svårt att sätta ord på detta nederlag för Sverige.

    SvaraRadera
  10. Det är väl tur att barnen är vår framtid och inte vi själva...

    SvaraRadera
  11. Kunde inte sagt det bättre själv!

    SvaraRadera
  12. Håller med dig till 100% och lite till !!

    SvaraRadera