lördag 18 september 2010

Regnig lördag

Tjut vaknade olagligt tidigt av morgonpigga Knut. Klockan var nog bara kring 6. Jag drog täcket över huvudet, orkade inte, ville inte. Vaknade nästa gång av Rut som sa att det var frukostdags. Hasade mig ner för trappen, möts av dofter som blandas i min näsa. Är det kaffe? Luktar det gräddat bröd? Eller är det stekos? Det var det. Alltihop. Familjen hade gjort en frukost med allt möjligt. Dukar femtioelva små skålar med bacon, ägg, bröd, grönsaker, pålägg...



Nu är jag ingen bacontjej men jag har nog aldrig sett barnen äta så mycket frukost.

Har drömt väldigt mycket inatt. Allt från att en av mina kompisar hade fullt med flygande ekorrar i garaget (i själva verket har hon en uppstoppad bäver där). Drömt att Rongedal bröderna läste min blogg och att vi köpte ett nytt hus. Ni hör ju, denna dag kan inte annat än bli fantastisk.

13 kommentarer:

  1. Haha, det kommer bli en fantastisk dag :)

    SvaraRadera
  2. Nej det kan det inte!:)
    Vilken morgonlyx, låter jätte gott!

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara drömmar och ännu underbarare familj.

    SvaraRadera
  4. Tänk den dagen man får frukost på sängen... Jag är så jäkla morgontrött!

    SvaraRadera
  5. Vilken frukost och vilken dröm!!! :)

    SvaraRadera
  6. Konstig vän du har :-) Tur att ekorrarna bara var en dröm i alla fall.

    Ha en härlig dag!

    //L

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att du fick frukost!! Är ju underbart att känna dofterna av nybryggt kaffe och nygräddat bröd!

    SvaraRadera
  8. Va?! Är du ingen bacontjej?!

    Nä, det är inte jag heller, ville bara låta lite förvånad så här på lördagseftermiddagen.

    Ha en fin dag kompis! Ses i morgon :-)

    SvaraRadera
  9. Härligt med en sån plock frukost.
    Ha en bra lördag!!

    SvaraRadera
  10. Oh! Det är lycka. (Men passa dig för ekorrar och bävrar...)

    Och tack för värsta schyssta kommentaren.

    Kram, Elin

    SvaraRadera
  11. Ha ha, snälla, berätta hur det blev!? :-)

    SvaraRadera
  12. Men vilken otrolig start på dagen! Wow!
    Haha, vilka drömmar! Du fick säkert en kanondag i dag :)
    Kram

    SvaraRadera