tisdag 28 september 2010

Härmed reklamerar jag

denna natt. Har drömt precis hela natten att jag var på jobbet. Och det var ingen konstig dag på jobbet och kollegorna var som vanligt. Ingen i apkostym eller naken eller så. Nädå, jag gick in till rummet bredvid och lånade en miniräknare, pratade i telefon och skrev ut papper. En helt vanlig dag på jobbet fast en natt och en dröm. Nu känns det ju som jag har jobbat dubbelt pass. Så jag vill reklamera drömmen alternativt få en ledig dag.

Pappan VABar idag med lille Tjut. Hostig, hängig, hönsig. Inte alls likt honom någonstans.

Sen en hälsning till mina barn (speciellt Knut). Förlåt att jag tjatar på att ni ska bli bättre att komma ihåg att ta på er mössa och vantar nu när det är minusgrader. Vi ska hjälpa er att komma ihåg utan tjat om ni hjälper mig med detsamma. Så, förlåt. Hälsningar mamma som förfrusit händerna (och lite öronen)


13 kommentarer:

  1. Här är det också VAB, jag har dock inte drömt om jobbet och jag tycker att du har helt rätt att plocka ut en ledig dag!

    SvaraRadera
  2. Jag är benägen att hålla med. Du borde absolut få reklamera den natten!
    Hoppas att dagen blir bra trots att du får lov att jobba på dagen också. =)

    SvaraRadera
  3. Ja, du får lätt genom den reklamationen!

    SvaraRadera
  4. Reklamera natten skall du absolut göra. Hopaps att det blri lite friskare snart.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du måste ju vara helt slut inför jobbdagen.
    Dubbla lön :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kan man det? Jag vill också reklamera.
    Först tänkte jag om jag skulle reklamera snorigt barn som somnar 02.30 och vaknar 07.30. Men om man kan välja bara natten så börjar jag med det å behåller ungen ett tag till. Man blir ju fäst vid dom liksom...

    SvaraRadera
  7. Reklamera!Kan inte bli några problem att få igenom :)
    Hoppas Tjut piggar pü sig snabbt!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Absolut reklamera den drömmen :D

    SvaraRadera
  9. Och jag vill reklamera min för tidiga sänggång igår. Så oroligt som jag sovit har jag nog inte gjort på fler år! Jag struntar i att jag känner mig piggare idag.

    SvaraRadera
  10. Du är helt klart värd en ledig dag!

    SvaraRadera
  11. Ja, eller hur.. Inte underligt att man vaknar trött och helt förstörd..

    SvaraRadera
  12. jag har tappat min ena vante... och jag gormar på barnen att dem ska ta vara på sina saker...
    sån är jag ..

    SvaraRadera