fredag 23 april 2010

Hjälp mig med detta

Säg att det är två par som ska träffas, beställa mat och dricka lite vin. Par 1 är 30 +, en man och en gravid kvinna. Par 2 är knappt 30 (kvinnan drar ner åldern lite i detta par)en man och en icke-gravid kvinna. Nu till frågan. Hur delar man på vinet eftersom kvinnan som är gravid inte vill/bör/ska dricka vin? Alternativen är:

A. Man delar vinet lika på tre personer (tråkigt)
B. Den gravida kvinnans man får hennes del (onödigt)
C. Den icke-gravida kvinnans man får den gravida kvinnans vin (inte troligt)
D. Den icke-gravida kvinnan som under åren varit gravid och ammat tre barn, som dessutom är yngst och säkert druckit minst vin av alla (?) får den gravida kvinnans vin

Jag har ett svar men jag vet inte om det stämmer, vad säger ni vilket är det rätta alternativet?

5 kommentarer:

  1. Jag väljer alternativ D;)och funderar på vem den icke-gravida kvinnan månne vara;) hihi

    SvaraRadera
  2. Hihi! Klart vinet går till trebarnsmorsan!
    Trebarnsmorsor förtjänar att gött som bara finns:)!
    Ha en skön kväll!
    Kram♥!

    SvaraRadera
  3. D!

    Bäst att säga det igen: D!

    Eller så bjuder man med en icke-gravid trebarnsmamma som är under 30 och vill ut och ber den gravida kvinnans man att betala vinet för henne.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag tror på D jag med!

    SvaraRadera