lördag 12 november 2011

Vi lade ut mattor

i garaget. Dukade långbord och blåste upp ballonger. Jag vek servetter med omsorg och satte ut placeringskorten som jag ville ha de. Chips, jag hade nog aldrig sett så mycket chips i hela mitt liv på en och samma gång. Jag fick låna min brorsas fåtölj, den var grönrandig och man kunde snurra i den. Kläder valdes nog ut flera veckor innan och håret fixades noga. Förmodligen hade jag ett diadem. Viktigast av allt denna kväll var att det var killförbjudet. Detta var mitt 10-års party (viktigt, det var inget kalas, det var ett party), då ville jag ha killfritt. Fast jag vet att jag ville att de skulle komma och spionera på oss så vi kunde låtsas bli sådär jätte-skoj-arga.

Ikväll är det ett annat 10-års kalas som jag planerat. Eller hjälpt till att planera. Det är killfritt och med och fira är det bästa tjejgänget. Konstigt att jag som nyss fyllde 10, för jag kommer ju ihåg det som om det var igår, ska nu fira min älskade lilla dotter som fyller 10. Hur går det ihop?

Nä nu måste jag fixa mig, för jag får vara med på denna 10-års middagsbjudning, vi ska på restaurang.

3 kommentarer:

  1. *ler stort*

    Hoppas att ni får en glimrande kväll tillsammans- alla ni som känner er som och som är 10 åringar!

    Stort 10 årsGRATTIS!! till dottern din!

    SvaraRadera
  2. Barnen kommer liksom ikapp oss... ;)
    Ha en trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till 10-åringen! Tiden går alldeles för fort!
    Kram

    SvaraRadera