tisdag 8 november 2011

Sött eller salt

varmt eller kallt, svart eller vitt, sova eller föreläsning.

Ibland är det svårt att välja vad som är det bästa va? Jag går ju på de där föreläsningarna fast de just nu handlar om stadskunskap, politik, regering, riksdag, handlingsutrymme, legitimitet och andra ord som man somnar till innan man hinner uttala de. Så känner jag för detta ämne. Men jag förstår att det är viktigt att kunna grunder i mitt blivande yrke därför har inte sängen vunnit en enda morgon. Kanske även pytte, pytte lite för att det är min granne som är föreläsare och han skulle förmodligen sakna just mig.

Ibland kommer jag på mig med att sitta och leka med orden på OH-bladen (jag vet, OH-blad 2011?) som om jag skulle spela Wordfeud (ibland spelar jag Wordfeud), ibland kommer jag på mig själv med att tänka på julen, på middagsmaten, på planering av kalas, jag tittar in på alla roliga bloggar. Försöker tänka att jag är där och det är det som räknas. Så är det ju inte, det innebär ju att jag måste läsa mer när jag kommer hem. Så, hur ska jag göra för att börja tycka om detta ämne och dessa föreläsningar? Tell me.

1 kommentar:

  1. Oj va svårt att motivera sig gånger som den. Men kör hårt, you can do it!

    SvaraRadera