onsdag 25 augusti 2010

Jag är inte den som är den

Vad sjutton, klart vi måste börja nedräkningen. Idag är det alltså tre futtiga små dagar kvar tills jag fyller 30. (Även tre dagar tills Botniabanan invigs här i stan då självaste Kungen och en massa andra kändisar kommer till stan för att fira det och såklart för att uppmärksamma min dag)

En liten rolig sak som hände igår. Pappan var i stora Stockholm med jobbet, hade lite rast och gick ut på stan där. Precis där mitt i allt träffar han min bror. Min bror bor inte i Stockholm, han bor i Halmstad. Nu är han visserligen på väg upp hit men det var lite kul att de stötte på varandra precis där. Jag vet hur ni nu tänker. Vad fruktansvärt rart av hennes bror att åka alla dessa mil för att fira sin älskade systers 30 års dag (och den andra lillasysterns 24 års dag, inte att förglömma). Nu är det inte riktigt så utan "hans bästa kompis ska gifta sig" sa han. Men han skulle säkert komma ändå tänker jag. Det ska bli roligt att träffa han och hans nya flickvän.

Jag önskar förresten att jag kunde dela med mig om en jätterolig sak jag fick höra igår av min vän F, jag fnissar fortfarande. Men hursomhelst som lämnar jag det, hon är rädd att vi ska ringa tidningen.

Puss och kram nu ska jag jobba.

10 kommentarer:

  1. Godmorgon!

    30 bast, inte illa, själv vär det väldigt längesedan jag fyllde 30.

    SvaraRadera
  2. Ja, 30 ... det känns som läge sedan men är det det? *ler*

    SvaraRadera
  3. Haha, ja världen är allt bra liten. Klart att han kommer upp för att det är din födelsedag och inte för ett fjuttigt bröllop. :)

    //L

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag är rätt säker på att kungen sa "jag åker upp för att uppmärkasamma en viss trettioårings födelsedag, samt för att (om jag hinner mitt i allt firande) inviga någon typ av järnaffär.. nej järnväg var det kanske?"

    Ja snart smäller det och det kommer bli TOPPEN!

    SvaraRadera
  5. Det är väl snällt av kungen att komma och fira din 30-årsdag

    SvaraRadera
  6. Men vilket sammanträffade med brorsan och er far. Och grattis i förskott. :-)

    SvaraRadera
  7. Men, jag blir ju nyfiken på ditt fnisseri :)
    Coolt att kungen kommer för att fira er!

    SvaraRadera
  8. dig! alltså. inte er. Eller ska jag kalla dig för Ers majestät kanske? :P

    SvaraRadera
  9. Jag har redan ringt tidningen så de kommer snart och tvingar dig att skriva det roliga!!
    Nej, jag är inte farligt nyfiken...

    SvaraRadera