söndag 18 april 2010

Det är inte min dag idag


hälsar Vovven numera alias "Tarmen".

Fick börja dagen med en ordentlig tvätt, schampoo flera gånger och balsam. Sen tvångsklipptes klor. Efter det torkas och sen projekt sommarfrisyr. Det inhandlades t om en trimmer för att de skulle bli jämnt och bra. Var inte så enkelt som vi trodde utan vi kämpade och tillslut var det vilda sprattel och protester från den utsatte så projektet avslutades halvfärdigt. Nu är han en snaggad liten hund med tussar här och var som sticker ut. Väldigt fint. Vi fixar till en annan dag känner jag.

Med anledning av ovanstående (tror jag) gjorde även Vovven ett tappert rymningsförsök. Såg en katt och stack efter den medans pappan var iväg med bilen och jag duschade Tjut. Tur vi har grannar och tur att Knut kom på det magiska ordet "korv".

Trots detta är jag glad att vi gjorde det här idag för igår klappade morfar Vovven och ut ur pälsen kom en spindel, det behöver jag inte oroa mig för nu. Jag hatar spindlar, en av mina värsta fobier (sen kommer fåglar, älgar, glasspinnar och garn i munnen).

Nu filmtajm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar