fredag 4 februari 2011

Tjut trodde det var julafton snart

När han vaknade. Han la fram kläder som han skulle ha på julafton. Han letade tejp och omslagspapper och sa att jag kunde slå in julklapparna med det. Bevara mig väl. Tänk om det hade varit jul snart. Nu njuter jag av de ljusa eftermiddagarna och låter mig nästan luras att det snart är vår. Jag kommer vara besviken hela april när det snöar och snöar.

Idag är det en föreläsningsfri dag. Vi ska sitta med vårt arbete och sen har jag ett viktigt möte i eftermiddag. Ikväll kommer min allra bästa syster och sover över hos oss. Pappan är på fest och jag och syrran ska dricka vin, äta choklad och bara mysa. Vilken perfekt fredag!

8 kommentarer:

  1. Haha, julafton nu igen??? Sötisen!:)
    Låter som du kommer få en toppenkväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Men oj, julafton?! Han kanske har vänt på året, som vi alla andra vänder på dygnet?! Vilken gulle han är!

    SvaraRadera
  3. My god... Det är banne mig inte lätt att förklara för dessa små barn...

    SvaraRadera
  4. Vilklen mysig kväll med din din syster !!
    Ha en toppen-fin dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  5. Låter som en perfekt fredag!!!

    Trevlig helg till dig och din familj

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha. När man är så där liten så är ju varje timme oändligt lång. I hans liv är det väldigt länge sedan det var jul så han tyckte väl att det borde vara dags igen och så kanske han väldigt gärna ville ha paket igen? ;)

    SvaraRadera