söndag 27 februari 2011

Oj

Igår var vi på fest (extremt rolig sådan), Rut sov hos mormor och morfar och behövde svar på en fråga. När inte mamma är tillgänglig vänder hon sig till sin moster. Rut har tagit över min gamla telefon och skickar sms ibland. Så igår skrev hon till sin moster:

Rut: "Vad hetter hon som van melodifestivalen förra året?"

J: "Hur ska jag veta det din fyllis?" (Ja, såhär går det om man har kvar mitt gamla nummer och tror att systerdottern är jag)

Rut: "Va jag är ingen fyllis *arg gubbe"

J: "Säkert, det är du visst, följer du med imorgon?"

Rut: "Kanske men jag är iallafall ingen fyllis"

Rut igen: "Tror du mormor och morfar ger mig sprit eller?"

Då, ja ungefär då, förstod nog min syster vem hon smsade med.

Annars, förutom fest, innebandy och noll plugg så har helgen gått vansinnigt fort. Jag välkomnar en ny vecka nu. En vecka närmare våren.



4 kommentarer:

  1. Japp så är det - snart kan vintern inget annat göra än att kasta in handduken. Då jäklar ska det firas :) Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Ja nu går vi in i mars imorgon och då är det bara att vänta på VÅREN = ))
    Ha en fin dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  3. hahaha. ny vecka närmare vår, tjoooohooo!!!

    SvaraRadera